נתיבים פיננסיים – החזרי מס

המדריך המלא למילוי טופס תיאום מס

הגשת בקשה לענייני תיאום מס מיושמת באמצעות מספר טפסים שונים וזאת בהתאם לאופן בו בחרתם להגיש את הבקשה. בין יתר הדרכים העומדות לרשותכם לצרכי הגשת טפסי בקשה להקלה ולתיאום בחישוב ניכויי מס תוכלו למצוא:

1. הגשת בקשה לצרכי תיאום מס באמצעות המעסיק העיקרי שלכם. במקרים אלו טופס הבקשה לצרכי תיאום מס טופס 101
2. הגשת בקשה לצרכי תיאום מס באמצעות אתר האינטרנט של רשות המיסים. במקרים אלו מדובר בהגשת תיאום מס טופס מקוון
3. הגשת בקשה לצרכי תיאום מס באמצעות מייצג (רואה חשבון, יועץ מס וכו). במקרים אלו מדובר בהגשת תיאום מס באמצעות טופס 116 המשמש גם לצרכי הגשת בקשות לתיאום מס אל מול פקיד השומה באזור מגוריכם.

טופס בקשה להקלה ולתיאום בחישוב ניכויי מס – טופס 116

טופס 116 המיועד לצרכי הגשת בקשות לתיאומי מס מורכב מ-5 חלקים:

1. פרטים אישיים – בחלק הראשון של הטופס תדרשו למלא פרטים מלאים אודותיכם, לרבות, מספר זהות, שם פרטי ושם משפחה, תאריך לידה, כתובת מגורים, מלאה, מספר טלפון, מין, מצב משפחתי, הגדרת תושבות (תושב ישראל כן/לא) ותאריך עלייה.

2. פרטים אודות בן/בת הזוג - בחלק השני של הטופס תדרשו למלא פרטים מלאים אודות בן/בת זוגכם, לרבות, מספר זהות, שם פרטי ושם משפחה, בן זוג רשום/ה ו/או לא רשום/ה, סימון במידה ויש או אין הכנסות לבן/בת הזוג ובמידה וכן מה מקור ההכנסה (עבודה, עסק, קצבה או מקר אחר אותו תדרשו לפרט במספר מילים קצרות).

3. פרטים על ילדיו של מגיש הבקשה שטרם מלאו להם 19 שנה - בחלק השלישי של הטופס תדרשו להוסיף אודות ילדיכם במידה והם אינם מעל גיל 19, לרבות, שם הילד/ה, מספר תעודת זהות ותאריך לידה (חודש ושנה בלבד).

4. פירוט הכנסות בשנת המס - בחלק הרביעי של הטופס תדרשו למלא מידע אודות כל ההכנסות העומדות לרשותכם בשנת המס, לרבות סוג ההכנסה (משכורת/קבצה/מקור אחר), פרטי המעסיק/המשלם (שם ומספר תיק ניכויים), דרוג המעביד (עיקרי, עבודה שנייה, שלישית ואילך), תקופת ההכנסה בשנת המס, הכנסה ברוטו (חודשית ושנתית משעורת), גובה המס אשר נוכה מכם נכון ליום הגשת הטופס. בחלק זה חשוב לדרג את ההכנסות מהגבוה לנמוך בסדר יורד, כלומר את סוג ההכנסה העיקרית שלכם תדרשו למלא בראש הרשימה ואחריה את ההכנסה המשנית (שנייה) ואילך.

5. פירוט הבקשה להקלה ממס – בחלק החמישי של הטופס מופיעות סיבות שונות בגינן הינכם זכאים לקבלת הלקה ממס ובהתאם לסיבות המופיעות בטופס תדרשו לסמן "וי" ולמלא את הנדרש מכם בכתב יד.
חשוב לזכור שבמידה וחלים אי-אילו שינויים בפרטים האישיים שלכם לאחר הגשת הטופס הינכם נדרשים להודיע על כך לפקיד השומה תוך שבעה ימים ממועד השינוי. כמו כן, חתימתכם על גבי הטופס (בתחתית הטופס מופיע הצהרה) היא למעשה הצהרה לכך שכל הפרטים אותם מסרתם הינם נכונים ומדויקים ליום עריכת הטופס.

 

טפסים להורדה:

הורדת טופס 101

הורדת טופס 116

טפסים של מס הכנסה

 

0723385100
whatsapp-button