נתיבים פיננסיים – החזרי מס

כל מה שרציתם לדעת על תיאום מס לשכירים בעלי שתי הכנסות ויותר

שכירים במשק הישראלי שהכנסותיהם מגיעות ממספר מקורות עבודה שונים (יותר ממקום עבודה אחד) רשאים להגיש בקשה לתיאום מס וזאת על מנת להימנע מדרישה לתשלומי מס עודף לאורך שנת המס. גובה המס הנדרש מכל אותם שכירים (המועסקים ביותר ממקום עבודה אחד) הינו כ-48% מגובה השכר המשני, כלומר, כמחצית מגובה השכר אותו הם מקבלים ממקום העבודה המשני.

כמו כן, שכירים המחליפים את מקום עבודתם במהלך שנת המס זכאים אף הם להגיש טופס בקשה לענייני תיאום מס. ברוב המקרים, בקשה לענייני תיאום מס לשכירים בעלי שתי הכנסות ויותר, מאושרת באופן מיידי עם מילוי טפסי הבקשה וכך למעשה הליך תיאום מס על שתי עבודות ימנע מכם מצבים בהם תופיע דרישה לתשלומי מס עודף לאורך שנת המס.

הליך הגשת הבקשה לצרכי תיאום מס על שתי עבודות

הגשת טופס בקשה לתיאום מס לשכירים הינה פעולה אותה תוכלו במספר דרכים שונות:

  1. הגשת בקשה באמצעות המעסיק הישיר שלכם (הכוונה למעסיק העיקרי, כלומר מקום העבודה בו אתם משתכרים את ההכנסה הגבוהה ביותר). במקרים אלו טופס הבקשה הינו טופס 101 או טופס 130 ולטופס הבקשה תדרשו להוסיף צילום של תלוש השכר האחרון שלכם ממקום העבודה המשני.
  2. הגשת טופס 116 לפקיד השומה (טופס זה עומד לרשותכם בעמדת הקבלה במשרדי רשות המיסים באזור מגוריכם).
  3. הגשת טופס 116 מקוון – לצורך כך תדרשו להירשם למערכת המקוונת הפועלת באתר האינטרנט של רשות המיסים ולאחר קבלת קוד אישי לצרכי מילוי הטופס תהיו רשאים להגיש טופס בקשה לענייני עבודה שניה תיאום מס.

מה קורה לאחר מילוי הטופס והגשתו לפקיד השומה?

לאחר בדיקה שתיערך בעניינכם, תקבלו הודעה בכתב בגין שיעור המס אותו ניתן לנכות מהכנסותיכם. הודעה זו היא למעשה אישור ניכוי מס במקור. את טופס האישור תדרשו להעביר לידי המעסיקים השונים שלכם (בהתאם למספר מקומות העבודה). במקרים בהם ביצעתם את הגשת הבקשה דרך אתר האינטרנט של רשות המיסים, הודעה האישור תועבר אליכם באמצעות קובץ PDF אותו תוכלו להדפיס ואותו תדרשו להגיש למעסיקים.

עבודה שניה תיאום מס: מה עוד חשוב לדעת על התהליך

את בקשת תיאום מס על שתי עבודות ניתן להגיש לאורך כל שנת המס שלגביה אתם מבקשים את התיאום. במידה ולא הגשתם בקשה לאורך שנת המס תוכלו להגיש בקשה להחזר מס. במקביל להגשת הבקשה לתיאום מס לרשויות מס הכנסה, מומלץ להגיש בקשה לצרכי תיאומי מס גם אל מול המוסד לביטוח לאומי וזאת על מנת להימנע ממקרים בהם דמי הביטוח הלאומי להם תדרשו לאורך שנת המס יהיו בהתאם למדרגת מס גבוהה.

אנו ממליצים לכל אחד ואחת מהשכירים שביניכם המועסק ביותר ממקום עבודה אחד, להגיש את הבקשה לתיאום מס מייד עם פתחה של שנת המס, כלומר במהלך החודשים ינואר – פברואר מדי שנה.

תיאום מס הכנסה

0723385100
whatsapp-button