נתיבים פיננסיים – החזרי מס

החזרים לחיילים משוחררים

 רוב החיילים המשוחררים לא מודעים לעובדה שהמושג החזרי מס לחייל המשוחרר קיים ומפסידים הטבות שקיבלו בזכות שירותם למדינה. בהתאם לסעיף 39א' כל חייל משוחרר יהיה זכאי להקטנה משמעותית של הסכום אותו עליו לשלם למס הכנסה. עד שנת 2007, הטבה זו ניתנה למשך שנתיים מיום השחרור. משנת 2007 ועד היום ההטבה ניתנת למשך 3 שנים.

כיצד מחשבים את ההטבה לחייל

נקודות הזיכוי מחושבות בהתאם לתנאים הבאים:

  • 1. חייל אשר שירת בצבא למשך עשרים ושלושה חודשים לפחות יהיה זכאי לשישית נקודת זיכוי.
  • 2. חייל אשר שירת למעלה מעשרים ושלושה חודשים יהיה זכאי ל12\1 נקודות זיכוי, במקרה ולא קיבל את נקודות הזיכוי הללו יהיה זכאי לקבל החזרי מס לחייל המשוחרר.
  • 3. חיילת אשר שירתה בצבא למשך עשרים ושתיים חודשים לפחות תהיה זכאית לשישית נקודת זיכוי. שירות פחות מ-22 חודשים, ייתן לחיילת זכאות של 12\1 נקודות זיכוי, במקרה ולא קיבלה את נקודות הזיכוי תהיה זכאית לקבל החזרי מס לחיילים משוחררים
  • 4. חשוב לציין כי חייל אשר קיבל שחרור מוקדם בעקבות מצב רפואי יהיה זכאי להחזר מס. החזרי מס לחיילים משוחררים מתרחשים כאשר חישוב נקודות הזיכוי לא נעשה כראוי ואז החייל המשוחרר זכאי להחזרים.

מי זכאי להטבה? כיצד מקבלים החזר?

כל חייל אשר שירת שירות סדיר בצה"ל, משמר הגבול, משטרה ושירות אזרחי זכאי להקלות מס ובמקרה ולא קיבל נקודות זיכוי יתבצעו החזרי מס לחייל המשוחרר. תהליך קבלת החזר מס הוא לא פשוט וכדאי להיערך מראש על מנת שתוכלו לזרז את התהליך. על מנת לקבל החזרי מס לחיילים משוחררים יש צורך בהצגת טופס 106 אשר יוכיח כי אתם אכן הועסקתם ולא קיבלתם הטבה ובנוסף תעודת שחרור מצה"ל אשר תוכיח כי אתם נמצאים בטווח המתאים הזכאי לנקודות זיכוי. כל זאת הוא שיאפשר לכם לקבל החזרי מס הכנסה לחיילים משוחררים.

כספי פיקדון לחייל המשוחרר

על פי חוק קליטת חיילים משוחררים, כספי פיקדון הניתנים לכל חייל משוחרר פטורים ממס. במקרה ומסיבה כלשהי נלקח מס מסכומים אלה, החייל זכאי לקבלת החזר מס תחת סעיף החזרי מס לחיילים משוחררים.

לבדיקת החזר מס מהירה ופשוטה

בדיקת זכאות להחזר מס מקוון בלחיצת כפתור

 

0723385100
whatsapp-button