נתיבים פיננסיים – החזרי מס

החזרי מס על הפסדי הון

מי שבוחר להשקיע בבורסה מחויב לשלם 20 אחוז מהרווחים למס הכנסה. בהרבה מן המקרים, בסוף השנה, מגיעים למצב בו המשקיעים בבורסה משלמים מס על סכומים שלא הרוויחו בפועל. על מנת לקבל החזרי מס על הפסדים בבורסה יש לנהל רישום מסודר של הדברים ולהגיש בקשה להחזר מס. החזרי מס הכנסה על הפסדי הון, אם מוגשים בזמן ובאופן הנכון מקבלים אישור.

החזרי מס על הפסדי הון - הפסדים בבורסה

ישנם מספר סוגים של החזרי מס על הפסדי הון:

• החזרי מס על הפסדים בסחר בניירות ערך ישראליים. החזרי מס אלה מתחלקים לשניים. החזרי מס על הפסדי הון משנת 2003 עד סוף שנת 2005 ולפיהם כאשר משקיעים מפסידים כספים בעקבות השקעה בניירות ערך עליהם לכמת את ההפסדים מול הרווח על נייר הערך ועל כך להצהיר למס הכנסה. ההפסדים יקוזזו מול הרווחים ממכירה של ניירות ערך ישראליים אחרים. הסוג השני הוא החזרי מס על הפסדי הון משנת 2006 ואילך ולפיהם את ההפסדים ניתן לקזז מול הכנסה או דיבידנד שנכנס כחלק מהחזקה בנייר הערך המדובר או ניירות ערך אחרים אשר שיעור המס בהם לא עולה על 25 אחוזים.

• החזרי מס על הפסדים בניירות ערך זרים. ניירות ערך זרם אשר נמכרו לפני שנת 2006, יקוזזו רק מול מכירה של ניירות ערך זרים. משנת 2007 ואילך הפסדים אלה יקוזזו גם מול ניירות ערך ישראליים, ריבית או דיבידנד כל עוד שיעור המס לא עובר את ה-20%.

• החזרי מס על הפסדים בבורסה. הפסדים בעקבות השקעה בבורסה וירידה של המדדים בבורסה.

טופס החזר מס


החזרי מס על הפסדים בבורסה

השקעה בבורסה יכולה להיות משתלמת אך היא טומנת בחובה לא מעט סיכונים. כל סכום אשר התקבל מרווח מהשקעה בבורסה מחויב בתשלום מס ומס הכנסה לרוב גובה סכום גבוה יותר מכפי שבפועל נכנס אל כיסו של המשקיע. בקשה של החזרי מס על הפסדים בבורסה עדיף לבצע באמצעות איש מקצוע אשר יבצע חישוב של ההפסדים מול הרווחים על מנת שתוכלו לקבל את הכסף המגיע לכם ממס הכנסה במקרה ושילמתם אקסטרה. על מנת להקל על התהליך ולזרז אותו ניתן לקבל דו"ח רווחים והפסדים מהגורם המקשר בין אם מדובר בבנק או בחברה פרטית ובאמצעותו להגיש בקשה של החזרי מס על הפסדים בבורסה.

לבדיקת זכאות מקוונת ומהירה לחצו כאן

0723385100
whatsapp-button