נתיבים פיננסיים – החזרי מס

עוסק פטור מס הכנסה

מהו עוסק פטור?

על פי מס הכנסה עוסק פטור ( הנקרא לשעבר עוסק זעיר ) הוא פריווילגיה נהדרת עבור עסקים קטנים בעלי מחזור נמוך, או עבור אנשים שכירים שהם גם עצמאיים ומעוניינים לבצע עבודות שונות כתוספת הכנסה. מבחינה החוק ומבחינת מס הכנסה עוסק פטור חייב להחזיק ספר קבלות וספר תיעוד פדיון יומי וגם תיק המרכז את ההוצאות של העסק וזאת לצורך תיעוד ההכנסות וההוצאות של העסק. עוסק פטור אינו מחויב בחשבוניות רשמיות כמו של עוסק מורשה, אלא יכול לרכוש בחנויות לכלי כתיבה ספר קבלות וחותמת ופשוט להוציא ללקוחות קבלה על כל תשלום, כמו כן הוא אינו מחויב בתשלום מע"מ, אך הוא גם אינו מזדכה על מע"מ. נכון לשנת 2017, התקרה למחזור החודשי עבור עוסק פטור הוא – 98,707 ₪ בשנה, ואם הוא עבר את סכום זה במהלך השנה עליו לעבור לעוסק מורשה.

האם עוסק פטור זכאי להחזר מס הכנסה?

נושא החזרי מס הוא אחד הנושאים המדוברים בשנים האחרונות, והוא מאפשר לשכירים ועצמאים לקבל החזרי מס בגין תשלומי מס גבוהים ששולמו בשנות המס. את ההחזרים ניתן לקבל 6 שנים אחורנית, כאשר הפער נוצר בשל חישובי מס או הקלות שונות שלא חושבו בצורה נכונה במהלך שנות המס.
החזרי מס יכולים להיות גם עבור שכירים וגם עבור עצמאיים ועבור עסקים פטורים בפרט. את החזרי המס לעצמאים ניתן לבצע בכמה דרכים: על ידי רואה חשבון, על ידי חברות המתמחות בהחזרי מס או באופן עצמאי. מובן שחישובי החזרי מס הם מורכבים ודורשים ידע רב לצד הגשת מסמכים שונים, ולכן כדאי לבצע זאת על ידי בעל מקצוע המתמחה בתחום בכדי לזרז את התהליך ולבצעו בצורה מקצועית.

 

טופס בדיקת החזר מס לעצמאים

 

עוסק פטור מס הכנסה וחובות מס

בפני עוסק פטור מס הכנסה הינו המקום הוא חייב לשלם מס על רווחים, כאשר הדבר תלוי אם הוא מגיע לחובות מס. ככל שהרווח השנתי יהיה נמוך יותר כך תשלומי המס יהיו נמוכים. כמו כן, על עוסק פטור לשלם מס על הרווחים ללא שום קשר להוצאות שחלו עליו. בנוסף על תשלומי מס, מבחינת מס הכנסה עוסק פטור חייב בהגשת הצהרת הון מרגע שהוא נדרש לכך, כאשר זמן ההגשה הוא – 120 ימים מיום קבלת הדרישה. ההצהרה צריכה להיות על נכסים הפרטיים או הנכסים העסקיים שברשותו.

האם עוסק פטור זכאי להחזר מס הכנסה?

וודאי. ישנם מקרים רבים בהם בעלי עסקים המחזיקים בעוסק פטור שילמו תשלומי מס גבוהים, ולכן הם יוכלו לקבל החזרי מס. ההחזר יכול להיות בשל חישוב מס לא נכון או שלא נלקחו בחשבון הטבות מס שונות בעת חישוב המס.

החזר מס לעצמאים

האם עצמאים זכאים להחזר מס הכנסה וכיצד מחשבים להם את ההחזר מס?
חישוב החזר מס לעצמאים ניתן לבצע על ידי רואה חשבון המתמחים בתחום זה או על ידי חברות המתמחות בהחזרי מס עבור עצמאיים. כמו כן, ניתן לבצע החזר מס באופן עצמאי, אך הדבר כרוך במילוי והגשת מסמכים שונים כמו - דוח שנתי לעוסק פטור, הצהרת עוסק פטור כמו גם דיווח עוסק פטור ועוד מסמכים שונים על פי דרישה.

כיצד עושים בדיקת החזר מס מהירה?

כמוגדר על פי תקנות מס הכנסה עוסק פטור ממס יכול לבצע בדיקת החזר מס מהירה בעזרת תוכנות שונות ברשת האינטרנט המסייעות לבדיקת זכאות על ידי מילוי שאלון מהיר.

לבדיקת זכאות מהירה באמצעות נתיבים פיננסים - לחצו כאן

 

צפו גם בחיפושים פופולאריים: מס הכנסה חברות / החזר מס לעצמאים / מס מעסיקים

0723385100
whatsapp-button