נתיבים פיננסיים – החזרי מס

איך עושים החזר מס לבד

אז איך עושים החזר מס לבד? על פי חוק, כל אחד ואחת מהעובדים השכירים והעצמאיים במדינת ישראל זכאי לקבלת החזר מס הכנסה בגין תשלום מס עודף לאורך שנת המס. מכיוון שחישובי המס לשכירים ועצמאיים במדינת ישראל מבוססים על חישוב משוער של המס, ישנם לא מעט מקרים בהם גובה תשלום המס אותו שילמו העובדים לאורך שנת המס היה גבוה מהתשלום אותו הם היו אמורים לשלם בפועל.

כמו כן, פקודת המס המונהגת במדינת ישראל מתייחסת למקרים שונים במסגרתם כל עובד (שכיר ועצמאי כאחד) יהיו זכאים עבור קבלת החזר מס הכנסה כגון: אי תיאום מס בגין הכנסה מעבודה שנייה, תקופת אבטלה לאורך שנת המס בגינה נדרש ההחזר, מעבר ו/או מגורים ביישובים בהם מוענקות הטבות מס לתושבים, שינויים כאלו ואחרים במצב המשפחתי ועוד.
בקשות להחזרי מס ניתן להגיש עד 6 שנים לאחור מיום הבקשה, כאשר עבור כל שנת בגינה תבקשו לערוך בדיקה לזכאותכם להחזר מס, תדרשו להגיש לפקיד השומה באזור מגוריכם טופס בקשה נפרד. טופס הבקשה לבדיקת זכאות החזר כספי מס הכנסה הינו טופס 135 לשכירים וטופס 1301 לעצמאיים, ומתחילת שנת 2018 ניתן למלא אותו ולהעביר אותו למשרדי השומה אליהם אתם משתייכים באמצעות מערכת הטפסים המקוונת של מס הכנסה באתר האינטרנט אותו היא מפעילה.

מילוי טופס בקשת החזר מס הכנסה לשכירים – האם ניתן למלא אותו בכוחות עצמכם?

טופס 135 (טופס בקשה להחזר מס לשכירים) הינו טופס מסועף המכיל בתוכו קודים ספרתיים שברגע הראשון ייראו לרבים מביניכם כאוסף של ספרות לא מובנות. יחד עם זאת, עיון מעמיק בהסבר המצורף לכל טופס יאפשר לחלקכם להבין מה כל קוד ספרתי מציין ומה אתם נדרשים לרשום לצידו.
ברוב המקרים, מומלץ להסתייע בשירותים מקצועיים לצרכי הגשת בקשת החזר מס הכנסה וזאת מכיוון שמילוי שגוי או לא מדויק של טופס קבלת החזר מס הכנסה עלול להוביל לכך שבקשתכם להחזר תידחה גם במקרים ואתם באמת זכאים לקבלת החזר כספי מס הכנסה.

כיום, תוכלו למצוא יותר ויותר גופים מקצועיים הכוללים בין היתר משרדי ראיית חשבון ויועצי מס העוסקים ומתמחים בליווי הליכי הגשת בקשה לעניין החזר מס לשכירים ועצמאיים כאחד. בדומה לכל שירות אחר גם במסגרת השירותים המקצועיים המוצעים לכם לעניין החזרי מס, תדרשו לתשלום עבור שכר הטרחה. יחד עם זאת, ברוב הגופים העוסקים ומתמחים בנושא, התשלום עבור שכר הטרחה נאמד באחוזים בודדים מסכום דמי ההחזר לו אתם זכאים והוא מתבצע אך ורק לאחר שקיבלתם החזר כספי מס הכנסה.

יחד עם זאת, במידה ועומד לרשותכם ידע כזה או אחר בכל הנוגע לתחום המיסוי, הינכם יכולים לבצע את פעולת הגשת בקשת החזר מס הכנסה בכוחות עצמכם ובכך לחסוך לעצמכם את תשלום שכר הטרחה ולקבל לידיכם את מלוא דמי ההחזר מבלי שתדרשו לאחוז מסוים עבור השירות. אנו מקווים שענינו על שאלתכם איך עושים החזר מס לבד. חשוב לזכור שבדיקת החזר מס לבד יכול לעיתים לגרום לתוצאה הפוכה ותדרשו לשלם קנס למס הכנסה, ולכן חשוב שתתייעצו קודם עם גורמים מוסמכים לפני הפעולה.

 

טופס בדיקת החזר מס לעצמאים

0723385100
whatsapp-button