נתיבים פיננסיים – החזרי מס

באילו מקרים שכיר זכאי להחזר מס

רוצים לדעת מהו החזר מס לשכירים ובאילו מקרים תהיו זכאים להחזר? בשורות הבאות תוכלו למצוא את המידע שחיפשתם.

מהו החזר מס לשכירים ומתי נהיה זכאים להחזר שכזה?

שכיר משלם חודשי למס הכנסה אבל החישוב הוא שנתי ולכן עלולים להיווצר מצבים שהחישוב השנתי לו הוא נדרש לצרכי מס גבוהים מהתשלום אותו הוא היה אמור לשלם בפועל, ולכן, רשות המיסים בישראל מאפשרת לכל שכיר/ה אשר חויבו בתשלומי מס גבוהים מאילו אותם הוא היה אמור לשלם לקבל תשלום כספי המכונה: החזר מס לשכירים. תשלם זה מוענק בגין תשלומי יתר למס הכנסה לכל עובד/ת שכיר/ה במשק מגיל 18 ואילך. על פי פקודת מס הכנסה במסגרתה מוסדרים הליכי קבלת ההחזר, כל שכיר/ה מביניכם רשאי לבדוק את זכאותו לקבלת ההחזר לתקופה של עד 6 שנים רטרואקטיבית.

החזרי מס לשכירים

פקודת מס הכנסה מגדירה מהם המקרים בגינם השכיר/ה יהיו זכאים לקבלת החזר

1. עובדים שכירים אשר החליפו את מקום עבודה לאורך שנת המס מבלי לדאוג לתיאום מס
2. עובדים המתגוררים באזורים מסוימים בארץ היעודים בשם אזורי עדיפות לאומית
3. עובדים שלאורך שנת המס בגינה הם מבקשים את ההחזר מצאו את עצמם ללא מקום עבודה (לאורך מלוא ימות השנה או לפרקים ממנה).
4. בכל אותם מקרים בהם חלו אי-אילו שינויים במצבו האישי-משפחתו של העובד השכיר, לרבות, נישואין, לידה, גירושין, תאונת עבודה בגינה הוא קיבל קצבאות כאלו ואחרות ועוד.
ומקרים נוספים הנכללים בפקודת מס הכנסה לעניין קבלת החזר מס.

בדיקת זכאות לקבלת החזרי מס שכירים – היכן?

כיום, תוכלו למצוא מספר רב של גופים ונותני שירות העוסקים בהליכי בדיקת זכאות לעניין החזר מס לשכירים. ברוב המקרים, בדיקת החזר מס המוצעת לכם הינה ללא תשלום ואך ורק במקרים בהם הינכם זכאים לקבלת החזר מס, תדרשו לשלם אחוז מסוים מהסכום אותו קיבלתם. על מנת להבטיח לעצמכם שירות מקצועי והוגן מטעם אותם גופים העוסקים ומתמחים בקיומן של בדיקות זכאות להחזרי מס, אנו ממליצים לכם לפנות אך ורק אל אותם גופים ונותני שירות מוסמכים הפועלים מטעם משרדי ראיית חשבון והנהלות חשבונות. במקומות אלו, הליך הליווי המקצועי המוצע לכם מבטיח לכם פעילות דינמית ומקצועית למימוש זכאותכם לקבלת מלוא התשלום לו אתם זכאים וזאת בהתאם לבדיקות מעמיקות אותן עורכים אנשי המקצוע.

אופן קבלת ההחזר

החזר המס מתבצע באמצעות הפקדה ישירה של סכום ההחזר לחשבונכם, כאשר רשות המיסים מחויבת על פי חוק להעביר אליכם את מלוא התשלום תוך 90 יום מיום הגשת מסמכי הבקשה לבדיקת זכאות במשרדי הרשות הקרובים לאזור מגוריכם. במקרים מסוימים, רשות המיסים יכולה לעכב את השלום עד לתאריך 31 ליולי במהלך שנת המס המגיעה לאחר שנת המס שבגינה ביקשתם את ההחזר. במקרים בהם התשלום מתעכב גם מעבר למועד זה, אתם תהיו זכאים לקבלת תשלומי ההחזר בתוספת ריבית עבור מלוא התקופה לה נדרשתם להמתין לכסף.

0723385100
whatsapp-button