נתיבים פיננסיים – החזרי מס

החזרי מס שבח

מס שבח הינו הליך מיסוי נפרד מחוקי המס הכלליים. זהו מס אשר יש לשלם בגין רווחים אשר מופקים ממכירה של נכסי נדל"ן. שיטת המיסוי מחשבת למעשה את גובה הרווח אשר הופק מעסקת המכירה וכך נקבע גובה המס המוטל על המוכר. כיום ניתן לקבל פטורים והקלות בתשלומי מס שבח בגין מכירת דירות מגורים, וכן ניתן לקבל החזרי מס שבח אשר מהווים זיכוי עבור עסקאות שבוצעו. קיימים מקרים רבים בהם ניתן לקבל החזר מס עבור מכירת זכות בקרקע, אדם הסבור כי הוא זכאי להחזרי מס, רשאי להגיש בקשה לקבלת החזרים ברשות המס הרלוונטית. רשות המס תבחן את זכאות לפטור ממס בהתאם למקרה.

החזרי מס שבח מקרקעין

מקרים בהם ניתן לקבל החזר מס שבח

הליך קנייה ומכירה של נכסי נדל"ן הינו הליך אשר בגינו קיים תשלום מס ייחודי, הרי הוא מס שבח. על פי החוק ניתן לקבל החזרים בגין מס שבח ששולם במידה והמקרה עומד בקנה אחד עם הקריטריונים המוגדרים בחוק לצורך קבלת פטור. החזר מס שבח הוא משתלם מאוד ומומלץ לבדוק את הנושא.

ישנם מספר מקרים אשר קבועים בחוק בגינם ניתן לדרוש החזר מס שבח. החוק מעניק אפשרות לתקן את גובה מס השבח בתוך 4 שנים. במידה ולא עברה תקופה זו ניתן לבקש הפחתה, כלומר החזרי מס, באופן רטרואקטיבי. קיים הליך מסודר אשר באמצעותו ניתן לפנות אל רשויות המס בבקשה לתקן את גובה המס עקב נסיבות מסוימות שהתעוררו, או במידה והתברר כי העסקה למעשה עומדת באחד הקריטריונים המזכים בהפחתה של תשלומי המס. היות ונושא חוק המיסוי הוא סבוך ומורכב ומכיל קריטריונים רבים אשר לדעת ולהכיר, מומלץ לפנות אל גורמים מקצועיים, כגון חברות המתמחות בתחום המס, לצורך בחינת הנסיבות הקיימות והגשת פנייה לרשויות המס לצורך קבלת החזר.

0723385100
whatsapp-button