נתיבים פיננסיים – החזרי מס

חובות ופשיטת רגל

הכרזה על פשיטת רגל היא למעשה מענה שיכול להתאים לכול אדם שצבר חובות שהוא לא מסוגל לפרוע והוא לא עומד בנטל של התשלומים שנקבעו לו בהליך של הוצאה לפועל, וכול הצעדים שנאלצים לנקוט במצבו, כולל הנושים סביבו שמאוד מקשים עליו. מטרת ההליך היא לכנס את הנכסים שלו למכור אותם ולעשות שימוש בכסף של המכירה לכיסויים של החוב שהצטבר.

בניגוד למה שחושבים הרוב, לא רק בעלי עסקים וחברות נקלעים למצב ביש כזה, אלא כול בגיר שנצברו אצלו חובות בסכומים שהם מעל חמש עשרה אלף ש"ח מותר לו להגיש בקשה זו. יש הבדל גדול בין הליך של אדם שמגיע לפשיטת רגל לבין הליכי פירוק של חברה.

להלן סוגים שונים של פשיטות רגל

פירוק חברה

תהליך פירוק חברות הוא תהליך ממושך ומומלץ לעשותו במצבים שאין ברירה, כדי להימנע מהצטברות של חוב. יש חשיבות להתנהלות נבונה וכדאי לנקוט בפעולה, כדי למצוא את העורך דין המנוסה ביותר שילווה את התהליך. פירוק חברות הוא הליך מנהלי וגם משפטי שיכול להביא לסיום של קיום חייה חברה או עסק גדול ברשם החברות. הסיבה הנפוצה לפירוק חברה היא קושי כלכלי של החברה; חילוקי דעות שהם מהותיים בין בעלים של מניות בחברה שהלכה למעשה לא מאפשרים את ההמשך של ניהול החברה בצורה תקינה; רצון למימוש של השקעה מצד בעלי המניות, או חוסר פעילות והחלטה על פירוק כדי להפסיק את האגרות הגבוהות.

בהרבה מאוד מהמקרים בעסקים לא רק שיש לנו חובות כלפי ספקים, משקיעים, לקוחות או נושים אחרים אלא יכולים להיות לנו גם חובות רבים כלפי רשויות המיסים. ( קראו עוד על - תשלום חוב למס הכנסה )

פשיטת רגל של משקי בית

במצב בו יש נורות אזהרה בנוגע למצב הכלכלי, בעוד אנשים מסוימים עובדים אך יחד עם זאת מנהלים משק בית. יכול להיות מצב של חריגה קיצונית באשראי, פיגורים בהלוואה ועוד. הרבה אנשים במצבים כאלה נבהלים ומחפשים לקחת הלוואה על הלוואה או להגדיל אשראי, אך מדובר בבור ללא תחתית. לרוב הגרעון ייצבר מחדש ואף יהיה יותר גדול. קיים חשש לגיטימי ואמיתי מפני פשיטת רגל. ברגע שהתא המשפחתי הוא זה שנקלע למשבר כלכלי, חשוב לנתח את המצב, ולבסוף להסיק את המסקנות ולמצוא פתרונות.

פשיטת רגל בעסק עצמאי

הדרישה הבסיסית מחייב שהוא עצמאי ופנה להליך של פשיטת רגל, היא מיצוי כושר ההשתכרות שלו. נקודת המוצא היא שעליו להתאמץ והשיב את חובותיו. לכן יש להבין באינטרס שלחייב יש צורך להתנהל כעוסק מורשה או פטור, במצב שבו יראה שיש פוטנציאל השתכרותי גבוה יותר מאשר היותו שכיר. ברור שמי שהגיע לחדלות פירעון לא יכול לשמש בעל חברה, או בעל מניות וכו'. אך בתנאים מסוימים ובהחלטה של בית משפט, אפשר לאפשר לו לפתוח עוסק מורשה או פטור, כשנראית מסוגלות לייצר הכנסות שינתבו לתשלום החובות שלו.

חובות אבודים

לעיתים כאשר אין לנו אפשרות להחזיר את כל החובות, גם לאחר תהליך ההוצאה לפועל, ( במקרים רבים זה יכול להיות גם בריחה מהמדינה, פטירה ועוד ) המדינה תוכל להכיר בחובות שלנו כחובות אבודים. חובות אבודים הם כספים שכאמור שמגיעים לנושים אך לבעל החוב אין שום אפשרות להחזיר אותם. כאשר המדינה מכריזה שהחובות הללו אבודים הם יכולים לפצות את הנושים באמצעים אחרים כמו מתן הקלות במיסים שנוצרו בגין העסקאות בין שני הצדדים כמו: מס הכנסה, מס קנייה ומס ערך מוסף באמצעות החזרי מס. למידע ופרטים נוספים בנוגע לבירור הזכויות שלכם - צרו אתנו קשר

 

החזר מס מס הכנסה

0723385100
whatsapp-button