נתיבים פיננסיים – החזרי מס

טיפ לשכיר החזרי מס

זה קורה כמעט לכל שכיר בעשירי לחודש או מתי שהוא אמור לקבל את המשכורת שלו... המשכורת נכנסת ואיתה מגיע תלוש השכר ובתלוש השכר מפורטים התשלומים כמו גם ההורדות. ההורדות מהשכר הן בין השאר של הביטוח הלאומי וכמובן של מס ההכנסה.

חשוב לדעת שההורדות למס הכנסה הן בהתאם למדרגות. זה אומר שמי שמרוויח X שכר בחודש עשוי לשלם פחות אחוזי מס מאשר מי שמרוויח פי 3 ממנו שאז אחוזי המס יהיו גבוהים יותר. אבל ההורדות למס הכנסה הן לא סוף פסוק ויש מצבים שונים בהם ניתן לקבל החזר מס, זאת לאחר שעושים בדיקת החזר מס מקצועית.

ההבדל בין שכירים ועצמאיים

עצמאיים נדרשים להגיש את ההוצאות שלהם מידי חודש מה שאומר שהם יותר מודעים לכל עניין החזרי המס. שכירים לעומת זאת לא מתעסקים עם כל מה שקשור במס, מה מגיע להם ומה לא והם פשוט רואים שורה בתלוש השכר שלהם בנוגע לעניין. בגלל זה יש לא מעט שכירים שלא יודעים בכלל שיש להם אופציה להגיש בקשת החזר מס לשכירים ולא רק זה אלא שהם יכולים להגיש את הבקשה גם 6 שנים אחורה. זה יכול להסתכם באלפי שקלים ואף יותר מזה וזה דורש פעולה פשוטה יחסית שיכולה להניב את סכומי ההחזר הללו. אבל הנה טיפ לשכיר החזרי מס, אולי הטיפ הכי חשוב בעניין!

החזר מס מס הכנסה

אל תעשו את זה לבד!

אם אתם שכירים אתם יכולים להגיש בקשה. כל מה שאתם צריכים הוא לאסוף את הכל הניירת הרלוונטית הן לעניין השכר והן לעניין נקודות הזיכוי שבגינם אתם מבקשים את ההחזר. אבל אתם צריכים לדעת, זה יכול לעבוד גם נגדכם. זה אומר שלעיתים מס הכנסה עושים טעות לרעתם והעובד משלם פחות מס במשך תקופה, ואם לא תעוררו אותם הם גם לא יידעו מזה. בדיקה עצמאית של החזרי מס יכולה להביא את התוצאות ההפוכות בכך שהעובד יחויב לשלם מס שהוא לא חויב בו בעבר. אז מה הפתרון? פשוט מאוד! כל מה שצריך הוא לפנות לאיש מקצוע בתחום, רואה חשבון, יועץ מס וכדומה שהוא זה שיגיש את בקשת ההחזר בשבילכם. איך זה יועיל לכם? זה יועיל בכך שהוא יעשה את הבדיקה לפני שהוא יגיע ויראה האם מגיעים החזרים כאלו או שלא, ואם אתם חייבים במקרה למס הכנסה הוא לא יגיש את הבקשה.

יועץ מס או רואה חשבון ייעשה ברוב המקרים את הבדיקה הזו בחינם ויגיש עבורכם את הניירת במידת הצורך. הוא ייקח כמובן אחוזים ממה שמגיע לכם על העבודה שהוא ביצע אך אתם לפחות תהיו שקטים עם הידיעה שאתם לא צריכים לשלם משהו שלא ידעתם עליו. אל תוותרו על איש מקצוע בתחום ואל תתפתו לעשות את זה לבד!

0723385100
whatsapp-button