נתיבים פיננסיים – החזרי מס

הגנה על סימן מסחר

אנו גאים מאד להציע ללקוחותינו שירות מקיף של הגנה על סימן מסחר, וזאת באמצעות משרד עורכי דין שאנו עובדים עמו, שיש לו כ- 25 שנות נסיון ומומחיות בתחום זה, ואשר מייצג לקוחות מכל העולם, ברישום ובהגנה על סימני המסחר שלהם, בישראל וברחבי תבל.

להלן, נציג תשובות קצרות ופשוטות לחלק מהשאלות הנפוצות ביותר בתחום סימני מסחר

ש. מהו סימן מסחר?
ת. סימן מסחר הוא בדרך כלל מילה, מילים, או לוגו, אשר מזוהים עם העסק אשר מייצר מוצר מסוים, או מספק שרות מסוים. למשל, "Apple" הוא סימן מסחר מפורסם בכל העולם, בבעלות חברת Apple העולמית, וכמוהו גם הלוגו של אותה חברה, בדמות תפוח שלקחו ממנו נגיסה.

ש. מה נותן לי סימן מסחר?
ת. ברגע שרשמתם את סימן המסחר (ראה להלן) במדינה מסוימת, רישום זה יקנה לכם זכות משפטית למנוע מכל אדם אחר מלהשתמש, באותה מדינה, בסימן מסחר זהה, או בסימן מסחר שיש לו דמיון מטעה לסימן המסחר שלכם, ביחס לאותם סוגי מוצרים או שרותים שביחס אליהם רשמתם את הסימן שלכם. משמעות הדבר – שברגע שהמותג שלכם צובר מוניטין, יעמוד לרשותכם כלי משפטי עוצמתי ביותר, המסייע לך להלחם בחקיינים.
בנוסף, סימן מסחר רשום עשוי לתרום לכם תרומה כלכלית משמעותית. למשל, הוא יכול לאפשר לכם להעניק לצדדים שלישיים זכיונות, המאפשרים להם להשתמש בסימן שלכם, תמורת תמלוגים. סימן רשום עשוי גם להגדיל באופן משמעותי את שווי העסק שלכם, בזמן שאתם מחפשים משקיעים, או רוצים לעשות "אקזית".

ש. האם סימן מסחר הוא זכות עולמית?
ת. לא. סימן מסחר הוא זכות טריטוריאלית. זה אומר, שחייבים לרשום אותו בכל מדינה שבה אתם רוצים להגן עליו. ניתן לעשות זאת באמצעות הגשה "לאומית" או באמצעות מערכת בשם "אמנת מדריד", אבל, בסופו של דבר, יהיה עליכם לבחור באלו מדינות לרשום את סימן המסחר שלכם, בהתאם לפעילות העסקית שלכם והתקציב העומד לרשותכם, כך שתצטרכו הגנה על סימן מסחר בכל מדינה בה תבקשו לפעול. הבקשה מוגשת לרשויות הרלבנטיות באותה מדינה, ואלה בוחנות את הבקשה ומחליטות האם לרשום את הסימן, או לא.

ש. כמה זמן זה לוקח?
ת. כל מדינה והלו"ז שלה. משך הזמן הנדרש כדי לרשום סימן מסחר משתנה ממדינה למדינה. המדינות הזריזות ביותר מנפיקות תעודה בתוך 3-6 חודשים; רוב המדינות מסיימות את התהליך בתוך 12-18 חודשים. ויש גם מדינות שבהן נדרשת סבלנות, על פני מספר שנים...

ש. כמה זה עולה?
ת. שוב, זה משתנה, ממדינה למדינה. יש מדינות שבהן מקרה פשוט וחלק יכול לעלות כמה מאות דולרים בלבד. במקרים אחרים, העלויות יהיו יותר גבוהות.

ש. לכמה זמן מוענק סימן מסחר?
ת. ברוב המדינות בעולם, סימן מסחר נרשם לתקופה של 10 שנים. בתנאי שאתם ממשיכים להשתמש בסימן המסחר באותה מדינה, תוכלו לחדש אותו לתקופות נוספות של 10 שנים כל פעם. אין הגבלה לכמות הפעמים שניתן לחדש סימן מסחר.

ש. מה הפרוצדורה?
ת. אנו אוהבים לעשות לכם חיים קלים! כל שיהיה עליכם לעשות הוא למסור קצת מידע בסיסי ביחס לעסק שלכם (שם, כתובת וכיו"ב), ואולי לחתום על יפוי כח (מסמך משפטי המאפשר לעורך דין לייצג אותך). אנו מטפלים בכל השאר!

ש. באלו מדינות אתם רושמים סימני מסחר?
ת. אנו רושמים סימני מסחר, באמצעות משרד עורכי דין שאנו עובדים עמו, בכל מדינה ומדינה, ברחבי תבל.

 

סימן מסחר

0723385100
whatsapp-button