נתיבים פיננסיים – החזרי מס

החזרי מס לנכים

במדינת ישראל, לנכים ישנן הטבות וזכויות אשר מטרתן להקל ולעזור בשעת צורך. למס הכנסה ישנם נהלים מסודרים בכל הנוגע להחזר מס. החזרי מס לנכים ניתנים רק במקרים מסוימים ועל  האנשים לעמוד בקריטריונים ספציפיים על מנת לקבל הטבה זו. איך מקבלים החזרי מס לנכים? מה התהליך אותו יש לעבור? מי זכאי לפטור ממס?

כיצד בודקים האם יש זכאות להחזר מס?

סעיף 9(5) מנחה כי נכה או עיוור במאה אחוזים זכאי באופן מיידי לפטור ממס הכנסה ובמקרים מסוימים ניתן אישור לנכים עם שיעור נכות של 90%. במידה והזכאות לא ניתנה, ניתן לבקש החזר מס. ישנן שתי סיבות לקבלת פטור או החזרי מס לנכים. סיבה ראשונה היא מושג הנקרא "יגיעה אישית" אשר כולל בתוכו קצבה הניתנת על ידי מעביד קודם, קצבה מקופת גמל, מענק בעקבות פרישה ועוד מקרים נוספים. סיבה נוספת היא פטור שניתן במקרה והנכות נמשכת למעלה מ-184 ימים. נכה אשר הרוויח משכורת שלא עולה על 501,500 ₪ בשנה ונלקח ממנו מס יהיה זכאי לקבלת החזרי מס  לנכים. כאשר מדובר במקרה בו המשכורת הגיעה עד 58,920 ₪ יינתן פטור ממס הכנסה ובמקרה ונלקח מס, תהיה זכאות לקבלה של החזרי מס הכנסה  לנכים.

בדיקת עיצום כספי מס הכנסה


כיצד מקבלים את הפטור ממס הכנסה?

במקרה ואתם מעוניינים לקבל פטור ממס הכנסה לאחר שנקבעו לכם 100% נכות, גשו למשרד של פקיד שומה אזורי ומלאו בקשה לפטור ממס הכנסה. בקשה זו בנוסף למסמכים נוספים והוראת תשלום לאגרה תועבר לביטוח לאומי. וועדה רפואית היא זו שתקבע האם אתם עומדים בקריטריונים וזכאים לפטור ממס הכנסה.

כיצד קובעים שיעור נכות?

על מנת לעשות הבדלה בין אלה שזכאים לקבלת החזרי מס לנכים וכאלה שלא, יש צורך בוועדה רפואית מטעם ביטוח לאומי אשר קובעת את אחוזי הנכות. במקרה ואדם הופך להיות נכה מסיבה כזו או אחרת ולא נקבעה לו עדיין נכות רפואית, חובה להגיש מסמכים לביטוח לאומי הכוללים בקשה לפטור ממס, בקשה לוועדה רפואית ואישור עליו אתם חתומים אשר מאפשר לביטוח לאומי לבדוק מידע רפואי, לאחר קבלת כל האישורים תוכלו לקבל החזרי מס לנכים או פטור.

 

לבדיקת החזר מס מהירה לחצו כאן

 

0723385100
whatsapp-button